Allt ska vara äkta

Idag var jag tvungen att avboka alla mina planer; Träna, träffa Natta och sedan träffa Mr Thomas på kvällen, då jag vaknade upp som ett supersnorigt jättehest slemmonster!

Så, i min ensamhet har jag legat och softat i min säng, kollat på några avsnitt av Sex and the city - är nu på säsong 6, och bakat både kakor och brööd!

Jag vet att ni vill ha bildern på mina bakverk... Så här kommer de!


Syltkakor av den godaste sorten :)


Solrosbröd med bl.a dinkelmjöl

Kunde inte motstå att köpa boken "Äkta vara" av Mats- Eric Nilsson, han som även har skrivit "Den hemliga kocken". I´m a freak, I know ... Can´t help it!
Men, för att övertyga er om varför jag är ett freak så ska ni få ett recept på Burger Kings milkshake med jordgubbssmak:

" Man behöver bara ta de rätta mängderna av amylacetat, amylbutyrat, amylvalerat, anetol, anisylformiat, bensylacetat, bensylisobutyrat, smörsyra, cinnamyl isobutyrat, cinnamylvalerat, konjaksessensolja, diacetyl, dipropylketon, etylacetat, etylamylketon, etylbutyrat, etylcinnamat, etylheptanoat, etylheptylat, etyllaktat, etylmetylfenylglycidat, etylnitrat, etylproprionat, etylvalerat, heliotropin, hydroxylfenyl-2-butanon (10-procentig lösning i alkohol), alfa-ionon, isobutylantranilat, isobutylbutyrat, citronessensolja, maltol, 4-metylacetofenon, metylantranilat, metylbensoat, metylcinnamat, metylheptinkarbonat, metylnaftylketon, metylsalicylat, mintessensolja, neroliessensolja, nerolin, nerylisobutyrat, violrotssmör, fenetylalkohol, , rosenvattenrometer, gamma-undekalakton, vanillin och lösningsmedel. " Den hemliga kocken, s.90

Tänk, man behöver bara 48 svåruttalade komponenter för att få ihop denna imponerande milkshake!


Nu ska jag ta mig en kaka till och titta vidare på S.A.T.C ;)

Go´kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0