Jag är på gång!

Så var det ny månad igen. Oktober.
Kom precis hem från jobbet, ska upp igen för et långpanna väldigt snart känns det som. 9.30-23.00 lyder passet. Usch, det tar sådan tid att varva ner för mig när jag kommer hem såhär sent... men men, får gå det med.

Mina planer på att flytta till Paris några månader och jobba där är ganska orealistiska. Har räknat ut vad boende kommer kosta och det blir bara för mycket. För fyra månader kommer jag betala ca. 56 000  SEK i hyra (?!), så känner att den drömmen ligger väldigt långt borta just nu. Min tanke är ju trots allt att tjäna bra med pengar, leva budget och spara, spara, spara. Så därför är den nya destinationen Norge! Kommer nog gå att fixa både husrum och jobb innan det nya året (helst innan) slår in :) Jag är på gång!



Sedan till en helt annan sak...
Jag tror nog på ödet. Att allting händer för att det ska hända. Att man tänker och väljer för att det ska gå den vägen.
Så känner i alla fall jag när jag tänker på mitt kärleksliv. Om man inte träffar någon, eller träffar någon man gör slut med och som det inte funkar med, så är det inte menat. Nu har jag blivit lite intresserad av min instruktör på gymmet, när vi väl började prata så klämde han fram att han skulle flytta till Paris i ett år. Så, det var väl inte heller meningen ... hah. Jaja. Om han drar till Paris så drar jag till Norge!
Känner inget större behov av att hamna i ett förhållande just nu, orkar inte lära känna någon från internet till exempelt. Det skulle i så fall vara min instruktör som får äran att gå på dejt med lilla mig ;) Men det vet vi redan inte kommer ske, så jag förbli ensam och stark ... Rätt frittfram för vilka impulsiva drag som helst med andra ord!
Och det känns helt underbart att bara kunna planera och tänka för mig själv och bara utgå från vad jag vill, drömmer och önskar.


Vi får se vart man hamnar i höst, vill inte vara kvar mycket längre än en månad till på mitt jobb. Det är något som är säkert!


Den som lever får veta,
Gonatt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0