... ej öron, ej öron, ej knorrar hava de.

Vi var ett litet gäng av svenskar som också fick ta del av midsommaren...
... men på en Backpacker-bar i Sydney.
Dom hade svenska flaggor på väggarna, gul-blå flagga på kinderna och inte minst, en midsommarstång!
Alla svenskar blev uppmanade att kliva fram för att visa hur man dansar kring stången och musiken som spelades var "Små grodorna". Haha! Så där hoppade vi runt och förundrades över den moderna klassningen av "Små grodorna, för varannan vers sjöng dom "Små grisarna" i stället... Den versionen hade ingen hört förut, haha.
Höjdpunkter som finns innan vi åker till Sverige kan jag nog räkna på en hand.. haha, min hjärna är redan på flygplatsen den 14 augusti med boarding-pass och Ben i handen!
  • Skatteåterbäring från Australien, juli.
  • Ben´s födelsedag 12 augusti.
Resten av tiden kommer att bestå av jobb,jobb,jobb.
Just nu har jag måndagar och tisdagar Roxy och onsdag-söndag Fratelli Fresh. Så det är verkligen full rulle varje dag och jag föröker träffa de få vänner jag har här borta åtminstonde en dag/ vecka.
Och på torsdag kvällarna efter jobbet lär jag en 80-årig man svenska i 1½ timme för $25.
Åh, vad jag längtar efter Europa!
Nu är klockan strax 23.30 här, så jag ska släcka och säga godnatt.
Hoppas ni alla har haft en härlig midsommarhelg,
Vi ses snart! :)
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0