Tada!

Okej. Idag måndag har jag lämnat in min anmälan till kursen jag ska läsa nästa år! Känns som ett riktigt stort steg mot rätt riktning. Det har varit många bollar i luften gällande visum-sökande och skol-sökande. Dokument ska översättas hit och dit samt nerver och "fort-fort-fort" skynda så det finns en plats kvar!
Visumet är dock inte överstökat än. Går för tillfället igenom en medicinsk undersökning som tar för evigt att gå från A till B, men förhoppningvis har jag alla papper jag behöver för att kunna söka mitt Studentvisum innan november börjar. Pust.

Det är lite så mitt liv ser ut just nu. Men det känns väldigt bra att ha TAFE-ansökningen gjord.
Kursen jag ska läsa är Certificate 3 in Fitness vilket resulterar i personlig tränare. Ett del mål av min karriärbild jag har framför mig. Dietist och PT :)

HÄR KOMMER LITE BLANDADE OCH GOA BILDER FRÅN RESAN:




Finklädda för bröllop i Spanien!


Vi besökte Colosseum i Rom.


Jag fick äntligen träffa solstrålen Sixten!! Kusin Elin var med oss ut till Drottningholm på picnic :)


Vi besökte ruinerna som är kvar av staden Pompei i Italien.


En bild till pappa :)


Mot Positano! Vi vandrade en helt fantastisk led mellan staden Amalfi och Positani. 600m ö.h och slående vackert!


Namnet på vandringsleden. "The walk of the gods"


Ett litet smakprov av vandringen.


Så här såg själva gångstigen ut. Inget staket/räcke, stenar och klippväggar att klättra upp och ner för. Riktigt kul var det! Men sista biten blev det inte så många foton - det gällde att koncentrera sig på vart man satte foten...



Sista timmen ner till Positano var enbart trappsteg . . .
Hua!


Vackra Positano var en fin stad och belöningen efter vandringen kom i form av god mat, glass och ett dopp i det
blå!


Ciao ciao for now! :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0