.. å skjuts in i ugnen!

Jag har köpt en ugn! Tjoho!!
En liten mini ugn som står på köksbänken visserligen, men snabb och fin är den!
Begagnad för $45 vilket blir ungefär 315 kronor. Fin fint :)
Nu kan jag ÄNTLIGEN baka kakor och bröd och paj och potatisgratäng! Lasagne!

Regnet avbröt sommarvärmen som sköljde in över Sydney i helgen som var. I måndags var det varmt varmt varmt! En vän och jag åkte till stranden, Coogee, och jäste i solen hela dagen. Jag gick ner i vattnet men det blev inga simtag denna gång... mer ett halvhjärtat försök att doppa mig. Vattnet är med andra ord iskallt..!
En liten brun bränna har man lagt på sig i allafall :)

Jag har antagit ett nytt projekt också: Göra balkongen fin.
Vår balkong är stor och vi har hittills bara använt den som ett utrymme att förvara alla tusen cyklar som existerar i denna lägenhet, plus hänga tvätt. Men, nu får det vara nog! Stället behöver blommor!

Jag har hittills bara städat och skurat rent, men i helgen ska jag försöka inhandla krukor, jord och frön :)
Ser fram emot en mysig grön-blommig balkong framåt sommaren/vintern! (?)





Några söta bilder från Sverige visiten! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0